Două lucruri pe care mi-aș fi dorit să le știu despre pompele de căldură când mi-am construit casa

septembrie 04, 2018

Am întâlnit destul de rar oameni care să fie mai organizați decât mă consider eu că sunt, care să știe să-și seteze prioritățile mai bine decât mine.



Toată viața mi s-a spus că mă încurc în detalii, că despic toate firele în 4, că ..., că ... . În schimb, de foarte puține ori am fost felicitat pentru reușitele acestei atitudini. Acum, când casa în care locuiesc este finalizată, toți oaspeții apreciază obiectele de decor, obiectele de mobilier, parfumul etc. Nimeni nu-și mai aduce aminte de nopțile petrecute pentru studii, analize, compărări de prețuri și planificări. Si acum îmi amintesc de sfatul unui vecin. Își construise câteva case la rândul său. Dacă vrei să locuiești în casa pe care o construiești să nu depui prea mult efort să stai conectat la realitate.

Cele mai mari provocări ale mele au fost sistemele de izolație, de ventilație și de încălzire. Dacă de alegerea pentru primele două sisteme sunt pe deplin mulțumit și acum, nu pot spune același lucru și despre sistemul de încălzire. Lipsa unei rețele de gaze în zonă (inclusiv lipsa celei mai mici speranțe că generația mea v-a prinde o rețea gaze pe acolo) și refuzul de monta un sistem de încălzire bazat exclusiv pe curent electric m-a constrâns să aleg dintr-o singură opțiune - termoșemineu pe lemne. Ar fi nedrept să spun că termoșemineul nu mi-a oferit confortul dorit. Nedrept, cel puțin pentru mine, este faptul că am renunțat mult prea ușor la pompele de căldură.



Acum, după ce am stat câteva seri și am studiat detaliile tehnice de pe pompedecalduraasg.ro, mi-am dat seama că m-am lăsat indus în eroare de către recenziile negative românești. În loc să caut și recenzii din alte țări eu m-am limitat doar la cele postate de către români. Sincer, atunci am crezut că recenziile externe sunt 100% comerciale, că toți cei care scriu ceva despre un produs sunt plătiți. Faza este că acele recenzii erau sincere. Ei chiar erau nemulțumiți de alegerile făcute. Din ce motiv? Din cauza importatorilor care aduceau produse cu o calitate minimă (la un preț minim) și le puneau la vânzare cu adaosuri maxime. Si din cauza, recunosc, propriei zgârcenii. Din cauza prețului considerat atunci excesiv de mare am ținut la distanță modelele de pompă de căldură mai performante. Eu nu vroiam BMW. Vroiam un autoturism bun la un preț corect. Nu vroiam un brand.

V-am spus că am fost extrem de precaut în ceea ce privesc sistemele de izolație și de încălzire. Confortul termic este un cumul al celor trei sisteme. Ei bine, acum mi-am dat seama că și acolo am greșit. Am refuzat din start ideea de încălzire prin pardoseală și am montat calorifere. La început erau conectate doar la termoșemineu. In urmă cu doi ani am montat și o centrală termică pe lemne. Acum aflu că cel mai eficient sistem de încălzire este cel prin pardoseală.

In loc de concluzie vă urez să vă gândiți de trei ori înainte să începeți să vă construiți casa. Celor care vă recomandă să faceți cum au făcut ei în urmă cu 10 ani dați-le un pahar de vin. Asta dacă nu vreți să pățiți ca mine și după doar câțiva ani să redeschideți șantierul.

  • Share:

You Might Also Like

0 comentarii