Unei case îi șade bine lângă o rezervație naturală

noiembrie 18, 2018

Am fost întrebat de nenumărate ori dacă ar fi să-mi construiesc o casă nouă ce loc mi-aș alege.



De fiecare dată am răspuns că tot lângă o rezervație naturală m-aș muta. Eu nu mă simt confortabil într-o casă aflată într-un oraș modern lipsit de natură. Eu vreau să privesc natura adevărată. Vreau să o simt. Să fim prieteni. Locul meu este în preajma naturii. Eu cred că, în sinea noastră, fiecare dintre noi ne-am păstrat această dorință. Priviți-i pe cei care locuiesc în marile orașe! Așteaptă cu nerăbdare sfârșitul de săptămână pentru a evada în natură.

Cultura noastră are un loc rezervat pentru "curtea unei familii". Este acel spațiu care definește o familie, un spațiu protejat cu sfințenie de către toțo membrii familiei și respectat de către ceilalți. Din păcate, nouă ne lipsește "curtea unei comuități". Noi nu respectăm ce aparține comunității, nu respectăm ce nu este al nostru. Așa se justifică interesul scăzut față de protejarea rezervațiilor naturale. Marea majoritate a celor care "evadează" nu respectă natura. Lasă în urma tote de deșeuri nocive. Dacă ar lăsa o cotor de măr sau câteva coji de banane nu ar spune nimeni nimic, dar în urmă doze de bere, pungi și caserole de plastic, sticle, baterii. În zona mea, cei mai blamați turiști sunt cei care vin la aer curat și dau boxele mașinilor la maxim. Noi nu i-am rugat să aleagă zona noastră pentru a se recreea. Nu vrem să fim o zonă turistică. Dacă vor să asculte muzică, indiferent de genul muzical, le recomandăm să stea acasă și să asculte la căști. Noi am decis să rămânem în această zonă pentru că ne place să ascultăm natura.



Recomand celor care întocmesc sistemul de management integrat pentru Situl de Interes Comunitar Râul Putna şi ariile naturale protejate învecinate să adauge și un capitol cu obligații pentru turiști. Sunt multe subiecte asupra cărora avem păreri diferite.

  • Share:

You Might Also Like

0 comentarii